فعالیت های مکمل وفوق برنامه

یکیاز وظایف اصلی نظام تعلیم و تربیت درهرجامعه ،فراهم آوردن زمینه

و فرصت های مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای گوناگون

دانش آموزان است

این امر در دوره ی ابتدایی با عنایت به ویژگی های دانش آموزان این

دوره که در سنین شکل گیری شخصیت میباشند ، اهمیت مضاعفی پیدا

می کند که نیازمند برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مناسب آموزشی و

پژوهشی برای ایجاد نیازهای اساسی رشد همه جانبه در ابعاد

جسمی ، شناختی ، اجتماعی ، عاطفی ، .... میباشد .

علاوه بر نیازهای متنوع دانش آموزان ، نیاز بر خاسته از شرایط خاص

فرهنگی ،اجتماعی در ابعاد ملی و محلی و همچنین اقتضائات خاص

بین المللی ، نظام های آموزشی را با چالش های جدی مواجه نموده است

تدارک برنامه های مناسب برای نظام های آموزشی با شرایط امروزی

که عصرشتابان رشد وتوسعه اطلاعات و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی

است ،در جوامع مختلف متناسب با ویژگی های خاص آن در ابعاد

علمی، فرهنگی و سیاسی و .... متفاوت خواهد بود .