مواد فعالیت مکمل
فعالیت های مکمل وفوق برنامه
یکیاز وظایف اصلی نظام تعلیم و تربیت درهرجامعه ،فراهم آوردن زمینه
و فرصت های مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای گوناگون
دانش آموزان است
این امر در دوره ی ابتدایی با عنایت به ویژگی های دانش آموزان این
دوره که در سنین شکل گیری شخصیت میباشند ، اهمیت مضاعفی پیدا
می کند که نیازمند برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مناسب آموزشی و
پژوهشی برای ایجاد نیازهای اساسی رشد همه جانبه در ابعاد
جسمی ، شناختی ، اجتماعی ، عاطفی ، .... میباشد .
علاوه بر نیازهای متنوع دانش آموزان ، نیاز بر خاسته از شرایط خاص
فرهنگی ،اجتماعی در ابعاد ملی و محلی و همچنین اقتضائات خاص
بین المللی ، نظام های آموزشی را با چالش های جدی مواجه نموده است
تدارک برنامه های مناسب برای نظام های آموزشی با شرایط امروزی
که عصرشتابان رشد وتوسعه اطلاعات و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی
است ،در جوامع مختلف متناسب با ویژگی های خاص آن در ابعاد
علمی، فرهنگی و سیاسی و .... متفاوت خواهد بود .
