معلّم روی کلاه دانش آموزان عددی را می چسباند و همزمان با پخش موسیقی یا فرمان معلّم ، از آن ها می خواهد که برای خود یاری پیدا کنند . سپس از یارها می خواهد که رقم های خود را به تنهایی و بعد با هم بخوانند و بگویند چند رقم در گروه دارند. معلّم با این روش به دانش آموزان توضیح می دهد که هر عدد دو رقمی ، از دو رقم تشکیل شده و گروهشان را یادآورمی شود که در هر گروه 2 نفر با 2 رقم روی کلاهشان وجود دارد .(از این روش برای آموزش اعداد 3 رقمی و... می توان استفاده کرد). وهمچنین دانش آموزانی که برای خود نتوانستند یاری پیدا کنند و تنها ماندند از دور بازی خارج و به معلّم کمک می کنند. هدف از اجرای این بازی : آموزش اعداد دو رقمی ، سه رقمی و ... پرورش سرعت عمل ، ایجاد شور و نشاط در فراگیران.

بازی شماره 2 ( کلاه ارقام مثل هم ) به فرمان معلّم ، دانش آموزان دایره وار می ایستند معلّم از 2 نفر از بچه ها می خواهد که روی کلاه دانش آموزان عددی را بچسبانند ( از هر عدد دو نمونه میچسبانیم ) سپس از دانش آموزان می خواهد بدون آن که ارتباط کلامی برقرار کنند در محوطه بگردند و ضمن خواندن رقم های روی کلاه ها ، آن هایی که رقم های مثل هم دارند در یک گروه جمع شوند .پس از جمع شدن اعداد مثل هم در هر گروه معلّم از آنان می خواهد که رقم های خود را بخوانند. هدف : تقویت مهارت خواندن و آموزش اعداد مثل هم ، فرصت فعالیّت تیمی و یاد گیری نشاط بخش در کودکان.

بازی شماره 3 ( هُپ هُپ ) به فرمان معلّم هشت نفر از دانش آموزان بصورت ستونی می ایستند و بازی با گفتن شماره 1 توسط نفر اول شروع و تا نفر چهارم ادامه می یابد نفر پنجم می بایست بجای گفتن عدد 5 از کلمه هُپ استفاده کند و نفر ششم باید دقت کند که بعد از هُپ شماره مورد نظر خود که 6 است را بگوید .بازی به این ترتیب ادامه می یابد هر دانش آموزی که بجای کلمه هُپ از مضرب های 5 استفاده کند از دور بازی خارج و بازی دوباره از سر گرفته می شود در پایان بازی تمامی دانش آموزان به راحتی می توانند مضرب های 5 را نام ببرند . هدف از اجرای این بازی : آموزش مضرب های 5 ، پرورش دقت ، سرعت عمل ، تند خوانی ، شور و نشاط در فرا گیران .